Twente zet coronaregels om in marketingmodelTwente Marketing in Enter. (Foto: Twente Marketing)
Van de redactie | 29-06-2020
TWENTE – Twente heeft ruimte en mogelijkheden genoeg om coronaproof te zijn, dus Twente Marketing besloot er een positieve draai aan te geven en een coronacampgane te starten. Artica uit Ootmarsum hielp daarbij.

“De Twentse humor en taal bieden uitkomst om coronaproof materialen zoals vloerstickers, mondkapjes en veiligheidshesjes te ‘verTwentsen’,” legt Twente Marketing uit.

“Met Twentse spreuken in het gebied en een online reiswijzer op visittwente.nl leiden we de toerist naar de mooiste en veiligste plekken in de regio.”
In de positionering ‘Tijd zat in Twente’ staat de mentaliteit van de Twentenaren centraal. In samenwerking met Artica heeft Twente Marketing daarom allerlei producten ontwikkeld om de corona-realiteit wat te verTwentsen. Denk aan vloerstickers, mondkapjes en veiligheidshesjes, maar ook aan afzetlinten en posters.

Met humoristische teksten als ‘1,5 méééééter’ en ‘Ik mag oe geern, maar blief oet mien buurt’ wordt de Twentse mentaliteit in de etalage gezet.

Alle producten zijn samengevoegd op de website vedanmetcorona.nl en kunnen nu besteld worden.

’t Löp wa los

Rien Mol van Landgoed het Rheins uit Enter is enthousiast: “Mooi dat er een Twentse lijn is gemaakt voor de 1,5 meter-economie, dit kan elk bedrijf gebruiken. Niet alleen de horeca en het toerisme maar ook winkels, scholen, gemeenten en andere bedrijven. Samen zorgen we voor een mooie Twentse uitstraling."
Ook in de gemeente Borne zijn de eerste materialen geplaatst: “’t Löp wa los... als je maar 1,5m afstand houdt,” aldus Corine Hofstra, toerismemanager van VVV Borne.
Dit soort spreuken kun je in heel Twente tegenkomen. (Foto: Twente Marketing)

Nieuwe bezoekers

Twente Marketing verwacht dit jaar een grote groep toeristen die nog nooit eerder in Twente is geweest. Mensen die normaal gesproken naar het buitenland gaan, maar door de coronacrisis op zoek gaan naar een bestemming in eigen land. Deze groep toeristen helpt Twente Marketing op weg via de online reiswijzer op visittwente.nl en sociale media.

#thingstodointwente

Ook deze zomer worden in alle veertien Twentse gemeenten teksten als ‘Genieten. Tijd vergeten. Rustig aan doen. #thingstodointwente’ en ‘Als je opschiet, kun je vandaag nog rustig aan doen. #lifestyleopzntwents’ geplaatst.

Quirine ter Haar, merkleider Twente Marketing: “We willen de mensen bewust laten stilstaan bij de Twentse leefstijl. Het leven is hier niet alleen heerlijk vanwege de omgeving, maar zeker ook door onze levenshouding en mentaliteit. Hier hebben we nog oprechte aandacht: voor elkaar, onze omgeving, de producten die te leveren etc. Dat zit in ons DNA en is een groot goed. Zeker in deze tijd.”
Her en der in het landschap te vinden: graffiti ter promotie van de streek. (Foto: Twente Marketing)
Volg ons